Prikazujem 21-40 od 515 konkordanc.
Poganja ga trilitrski biturbo šestvaljnik s 360 "konji" in 500 njutonmetri največjega navora. Spojen je z dvosklopčnim menjalnikom PDK (Porsche Doppel Kuplung), ki v primerjavi z običajnim samodejnim v
 cayennu  GTS prestave (sploh v športnem programu sport plus) skoraj dobesedno nastrelja. Vsak premik zobnikov v njegovem drobovju je dovolj hiter, da mu do sto kilometrov na uro pomaga v okroglih petih sekundah.
Napadeni se branijo. Čez dobrega pol leta se bo na trgu pojavil BMW-jev X3, že jeseni pa bo osvežen njihov X5. Porsche vztrajno išče možnost, da bi v
 Cayenna  vgradil dizelski motor, in veliko govoric je, da si ga bo »sposodil« pri Volkswagnu. Le Mercedes zamuja. Pred letom 2005 ne bodo imeli pravega konja za tržno tekmo, takrat pa naj bi prišel naslednik razreda M, »pravi predstavnik Mercedesove družine, pri katerem ne bomo varčevali z luksuzno opremo«.
Rinspeed je malce skrivnostno ime: znano predvsem tistim, ki se zanimajo za nenavadno, in onim, ki si lahko privoščijo predelavo kakšnega
 cayenna . No, švicarsko podjetje je znano tudi po tem, da na pomembnejše evropske avtomobilske salone, seveda najpogosteje in najprej v švicarsko Ženevo, vedno (ali pogosto) pripelje kaj, kar je narejeno zgolj za to priložnost, nato pa zapelje v muzej ali kam drugam. OK, kaj torej naredijo s cayennom? Za čeden denar mu spremenijo prednji del, da postane spojler bolj viden kot sicer, zadaj je videti zadnji del povsem novega izpušnega sistema (ki ima seveda katalizatorje), podvozju lahko streže elektronika, ki vozilo zniža še za 40 ali 50 milimetrov, namestijo nove kolutne zavore, nova 20-palčna platišča in pnevmatike orjaških dimenzij (275/40 spredaj in 295/40 zadaj), voznik pritiska na aluminijaste pedale ipd. Seveda, dodajo napis Rinspeed, dovolj diskreten, pa opazen.
Trenutno je v Sloveniji registriranih približno 350
 cayennov , pri uvozniku pa so jih povprečno vsako leto prodali 25. S prihodom tretje generacije želijo to številko močno popraviti, a jim bo prvih nekaj mesecev nekaj težav povzročala predvsem omejena motorna paleta. Že danes lahko kupec naroči novo generacijo, vendar bo v njej vgrajen izključno trilitrski šestvaljnik z 243 kilovati ali pri različici S enak motor s 324 kilovati. Že čez nekaj tednov si bodo sladokusci lahko naročili različico turbo s štirilitrskim osemvaljnikom s 404 kilovati.
Izjavo so povzeli številni svetovni mediji in blogi, a ko so Polemarhakisa vprašali o njegovi opazki, je ta dejal, da je bila pavšalna in da je temeljila na govoricah, ki so pred leti krožile v grških političnih krogih. In še, da je edino trdno dejstvo, za katerega ve, da je "število
 cayennov  na prebivalca v grškem mestu Larisa dvakrat višje od števila cayennov v državah OECD (Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj)".
Izjavo so povzeli številni svetovni mediji in blogi, a ko so Polemarhakisa vprašali o njegovi opazki, je ta dejal, da je bila pavšalna in da je temeljila na govoricah, ki so pred leti krožile v grških političnih krogih. In še, da je edino trdno dejstvo, za katerega ve, da je "število cayennov na prebivalca v grškem mestu Larisa dvakrat višje od števila
 cayennov  v državah OECD (Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj)".
Spomladi 2006 predstavljeni veliki Audijev SUV je zasnovan na osnovi dveh 'bratrancev' iz Volkswagnovega koncerna, VW Touarega in Porscheja
 Cayenna , zato ima dodan še značilen štirikolesni pogon s torsenovo tehnologijo. Poleg tega je avtomobil na voljo tudi v sedemsedežni različici, 2,2 tone težko vozilo pa je pri kupcih dokaj priljubljeno. V Evropi je največ povpraševanja po varčnejši različici z dizelskim motorjem (trilitrski TDI). V letu 2009 bo paleto motorjev razširil še peti agregat, ki bo pisan na kožo ljubiteljem dizlov, in sicer zajetni dvanajstvaljnik V12 TDI.
Autocar o Maseratiju: Porsche je srečen, ker lahko prizna, da si ni mogel sam privoščiti stroškov razvoja cayenna. Edina mogoča rešitev je bil skupni razvoj, torej delitev stroškov, potem pa izdelava dveh skoraj enakih avtomobilov na enaki osnovi, vendar v prodaji pod različnim imenom, z različnimi motorji ipd. Danes lahko Porsche izdela od 35 do 40 tisoč
 cayennov  in partnerski Volkswagen vsaj 50 tisoč touaregov na leto. Skupaj je ta številka desetkrat večja od tistega, kar lahko italijanski Maserati upa, da se mu bo kdaj posrečilo doseči oziroma narediti. Ko je leta 1997 Ferrari prevzel znamko Maserati, je Luca de Montezemolo hitro ugotovil, da mora povečati število modelov, če hoče doseči večji obseg izdelave in seveda prodaje. Kakor pravi Amedeo Felisa, direktor razvoja tako pri Ferrariju kot Maseratiju, sta se pogovarjala o novem quattroporte in o SUV. Ovira je v količini, pravi Felisa, kajti Maserati je premajhen, da bi si lahko privoščil visoke stroške raziskav in razvoja. Tako je Maserati naredil nekoliko konservativno potezo in začel razvijati novo limuzino, ki je bila vsaj za dva razreda večja kot maserati coupe/spyder. Zaradi tega pa je moral razviti novo osnovo, kar je drago. Zdaj se zdi, da bo tisto, kar smo pred časom videli kot študijo SUV pod imenom kubang, naslednji korak v tej zgodbi. Maserati se odpravlja v razrede in razvija avtomobile, s katerimi nima izkušenj. Italijani so se zato že začeli pogovarjati z Audijem, da bi pri njem kupovali nekatere sestavne dele. Kako daleč gre lahko takšno sodelovanje oziroma trgovina? Felisa tega noče povedati, priznava pa, da so se zanimali za štirikolesni pogon za novi quattroporte. Toda tudi v tem primeru in s takšnim sodelovanjem so stroški razvoja za tovarno preveliki.
O novem in vsaj delno tudi starem navdušenju avtomobilskih tovarn nad državami vzhodne in srednje Evrope ni nobenega dvoma. Nemški Volkswagen, največji izdelovalec osebnih avtomobilov na stari celini, je najmočnejši investitor na tem območju. Je 100-odstotni lastnik češke Škode, za povrh nastane v njegovih tovarnah na Češkem, Poljskem, Madžarskem in Slovaškem v letu dni skoraj milijon avtomobilov in več kot dva milijona različnih motorjev! V veliki zmoti bi bil, kdor bi domneval, da v teh državah nastajajo predvsem avtomobili nižjega razreda, kar bi bil morda razlog za podcenjujoč odnos do tega dela Evrope. Med drugim Audi na Madžarskem izdeluje audija TT, ki sploh ni v kakšnem nižjem razredu, še najmanj zaradi cene. Tudi ugledni in nič več butični Porsche (vsaj ko je v mislih obseg produkcije) se je zagledal v to smer, saj nastaja v slovaški Bratislavi školjka za nedavno predstavljenega športnega terenca cayenne. Resnici na ljubo pri Porscheju tega nočejo obešati na veliki zvon, vendar je povsem nesporno, da so
 cayenni  vsaj malo tudi slovaški. Fiat, ki se mu vse skupaj podira, je odkril vzhodno Evropo že zdavnaj, v zadnjem času pa so nad njo navdušeni tudi pri Toyoti (v sodelovanju s koncernom PSA), pa pri Suzukiju, Daewooju, Oplu oziroma General Motorsu in še kakšno avtomobilsko ime bi se našlo. Seveda ni Nobelove nagrade vredna ugotovitev, zakaj tako silovita ljubezen: izdelava avtomobilov, motorjev in drugih sestavnih delov je na območju nekdanjega komunizma nekajkrat cenejša, delavci so sindikalno skromno organizirani in zato lahko vodljivi, kooperativnost oblasti občutna in seveda ne nepomembna. Tega pri nas ni ali vsaj v bistveno manjših (ali večjih) količinah kot v državah, s katerimi se skupaj pehamo do Bruslja. Zato Revoz pri nas ne bo dobil konkurence.
Nemški Porsche se že nekaj let udeležuje precej znanega, predvsem pa izjemno zahtevnega in dolgega relija Moskva–Ulan Bator (7200 kilometrov). Doslej je osvojil tri skupne zmage. Tudi zaradi tega je izdelal posebno izvedenko
 cayenna  z oznako transsyberia. Avto veliko povzema po cayennu S, motor pa so vzeli iz GTS: zmore 298 kW/405 KM pri 6500 vrtljajih in ima 500 Nm navora. Po tovarniških podatkih potrebuje za pospešek do 100 km/h 6,1 sekunde, končna hitrost je 253 km/h. Cene še niso sporočili. Na sliki: porsche cayenne S transsyberia.
V Pomurju so v zadnjih mesecih odkrili več deset vozil, večinoma ukradenih v Italiji in tudi v drugih zahodnih državah. Nekaj podobnega se je zgodilo tudi v četrtek ob 4.30, ko so policisti policijske postaje za izravnalne ukrepe Murska Sobota na počivališču avtoceste Vučja vas–Lipovci kontrolirali porscheja
 cayenna . Za volanom vozila visokega cenovnega razreda, vrednega 100.000 evrov, na katerem so bile nameščene bosanske registrske tablice, je sedel 56-letni državljan Hrvaške.
Predelovalec Gembalia je poskrbel, da je mogoče Porschejevega športnega terenca
 cayenna  gnati tudi čez mejo 300 km/h. Osemvaljnik z dvema turbopolnilnikoma namreč iztisne 750 konjev, kar zadostuje za 4,4 sekunde do stotice in maksimalnih 310 km/h. Gembalia ponuja še različice s 650, 600 in 550 konji – zadnja zadostuje za 285 km/h.
Medtem ko se je Jose Manuel Reina z izjemnimi obrambami boril za nastop Liverpoola v finalu lige prvakov, so tatovi obiskali njegov dom v mestu Beatlov. Reina je namreč po vrnitvi s tekme odkril, da so mu tatovi ukradli nakit, zelo drag glasbeni in televizijski sistem ter nič manj »skromen« avtomobil. Šlo je za porscheja
 cayenne , ki ga je policija našla zažganega v drugem delu mesta. Reinov primer pa je le zadnji v nizu številnih vlomov v hiše nogometašev v Liverpoolu. Tako je bil junija 2006 žrtev tatov zdaj drugi vratar Liverpoola Jirzi Dudek, ki so mu prav tako ukradli porscheja in nekaj nakita ter celo kolajno za zmago v ligi prvakov leta 2005. Danski branilec Daniel Agger se je z vlomilci srečal lanskega septembra, v istem mesecu so nepridipravi obiskali tudi dom visokoraslega napadalca Liverpoola Petra Croucha.
Pravzaprav je razlika za nepoznavalce malenkostna. Znana karoserijska oblika in napis Cayenne na zadku z ničemer ne poudarjata, da gre za osnovni model. Tudi črno eloksiranih zavornih čeljusti običajno na avtomobilih ne opazimo. Najnovejši Cayenne je tudi dovolj močan, da se z njim ne bo treba “skrivati”, seveda pa bodo lahko lastniki tistih, z dodatkom S ali Turbo, še naprej vihali nosove. Pot navzdol (po cenovni lestvici) torej nikakor ne bo delala težav, tako kot jih tudi sicer ne, če se vozimo s
 Cayennom . Le po zmogljivostih bo pač nekoliko zaostajal, namesto 250 kW (340 KM) pri S in namesto 331 kW (450 KM) pri Turbo ima V6 “le” 184 kW (250 KM). Skladno z močjo je manj tudi navora, no, tudi pri povprečni porabi goriva je novi Cayenne skromnejši.
Če bi izdelali še karavansko giulio, bi si bila avtomobila po namembnosti preveč podobna. Tekmeci, kot so BMW, Audi in Mercedes-Benz, imajo v ponudbi tudi karavanske avtomobile, pri Alfi Romeo pa raje izpostavljajo primer Porscheja. Ta je s
 cayennom  in macanom ugodili tudi potrebam voznikov, ki želijo večjo prostornost.
Novi cayenne bo sprva na voljo v dveh različicah. To bosta avtomobil s šestvaljnim trilitrskim motorjem (250 kilovatov) in 2,9-litrski motor V6 z dvojnim turbopuhalom in močjo 324 kilovatov. Ta bo v
 cayennu  S omogočal pospešek do 100 kilometrov na uro v le dobrih petih sekundah.
Pri teh je sporen trilitrski motor V6, pri
 cayennih  pa 4,2-litrski motor V8. Sporna programska oprema je navidezno znižala raven dušikovih oksidov.
Nemci so devet mesecev pred začetkom prodaje sodobnega štirivratnega kupeja navrgli nekaj osnovnih podatkov in razkrili končno podobo težko pričakovane Panamere. Oblikovno je z nizkimi in markantnimi blatniki, okroglimi prednjimi lučmi ter ploskim prednjim pokrovom tipični Porsche in verjetno prvi v vrsti stuttgartske pločevine, ki jasno ločuje ljubitelje njegovega videza od sovražnikov. Lep ali grd? Povejte! Kakorkoli, s Panamero Porsche širi svojo ponudbo na četrtega člana. V dolžino meri skoraj pet metrov (4.970 mm), v širino kar 1.931 milimetrov, v višino pa komaj 1.418 milimetrov, kar so mere, ki jo ob 2,92-metrskem medosju brez dvoma ločujejo od konkurentov, kot sta Mercedes-Benz CLS in Maserati Quattroporte, ter skrbijo, da ostaja krajša od
 Cayenna  in podobno nizka kot 911. Na cesti je Panameri težko najti par. Kljub velikim meram so pri Porscheju ohranili maso pod dvema tonama, kar jim je uspelo z lahkimi gradniki. Vrata in oba pokrova sta iz aluminija. Pri Porscheju so za svoj novi stroj predvideli šest in osemvaljne V-motorje z razponom moči od 221 kilovatov (3.6 V6) do 368 kilovatov (močnejša različica 4.8 V8), v pripravi pa je tudi hibridna različica. Vbrizg goriva iz 100-litrske posode z gorivom je neposreden, kar povečuje moč in zmanjšuje porabo, za zdaj najmočnejši različici pa pri doseganju moči pomaga tudi prisilno polnjenje. Šestvaljnik je nov, saj Cayennov menda ne bi šel pod Panamerin motorni pokrov. Prenos moči je na zadnji kolesi (najmočnejša Panamera ima štirikolesni pogon, ki je pri drugih na voljo za doplačilo) speljan prek šeststopenjskega ročnega ali sedemstopenjskega menjalnika z dvojno sklopko (PDK). V notranjosti ima Panamera, ki se tudi z vsebino pod streho trudi biti tipičen Porsche, dovolj prostora za štiri potnike, ki, nenavadno za znamko Porsche, vstopajo vsak skozi svoja vrata. Prtljažnik je po zagotovilih Porscheja spodoben in s podiranjem naslonjal zadnjih sedežev tudi povečljiv. Pri Porscheju načrtujejo proizvodnjo 20.000 Panamer letno. Izdelovali jih bodo v Leipzigu, motorje bodo vozili tovornjaki iz Zuffenhausna, lakirano surovo karoserijo pa iz Volkswagnove tovarne v Hannovru. Več o Panameri bo znanega pomladi, o njeni uspešnosti pa bodo vse povedale prodajne številke, ki so, v napovedni fazi, tako sramežljive, kot so bile pri Cayennu. Porschejev SUV, kot smo pri Avto magazinu že napovedali in zgodbo podprli z vohunskimi fotografijami, bo dobil turbodizelski motor. Cayenne s turbodizelskim motorjem V6 s 176 kilovati (240 'konjev') in 550 Nm Audijevega porekla (povprečno naj bi za 100 prevoženih kilometrov porabil 9,3 litra goriva) ter samodejnim Tiptronicom S bo v Sloveniji na prodaj od februarja 2009. Cena je že znana: 65.567 evrov.
Med prestižnimi SUV-i sta Mercedes Benzov ML in Porschejev Cayenne za tunerje prava predmeta poželenja. Tuner Kicherer za model ML 420 CDI ponuja paket moči (3.451 evrov), ki zagotavlja prirastek 56 'konjev' in 200 njutonmetrov navora. 360-'konjska' dizelska zverina po novem razpolaga s kar 900 njutonmetri navora in doseže celo 280 km/h. Poleg povečanja moči si Kichererjeve stranke lahko zaželijo AMG-jev 'bodykit' (5.500 evrov), bolj športno podvozje, 20-palčna platišča in zavore, ki so kos zahtevnejšim nalogam. Gemballa, ki ima sloves enega izmed najaktivnejših tunerjev, je pri modelu
 Cayenn  GTR 700 Tornado, katerega osemvaljnik diha z dvema turbopuhaloma, dosegel kar 700 'konjev' − in verjamemo, da omogočajo, kot je razvidno že iz imena, pravi tornado. Morda še zanimivejša je informacija, da bo kmalu na voljo predelava pogona na samo zadnji kolesni par. Ekstravagantni drifterji, pozor! Sliki: Kicherer in GTR (lahko manjši)
V vseh teh letih je Porsche izdeloval le malo različnih (serijskih) modelov: 356, 911/912, 924/944/968, 928, Boxster/Cayman ter Cayenne. Skrivnost menda leži (tudi) v številu različic, saj jih je znotraj modela vedno več, od različic karoserije (kupe, kabriolet, targa) pa do pogonske tehnike (sesalni motorji, turbomotorji) in drugih tehnikalij (klasična športna gradnja, dirkaška gradnja za športno-cestno uporabo). Šele v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, v času, ko je v ekonomsko najhujših časih za Porsche vajeti prevzel Dr. Wendelin Wiedeking, je Porsche predstavil različice, ki jih doslej pri tej znamki nismo pričakovali – cenejšega Boxsterja in športnega terenca
 Cayenna . Z limuzinskim kupejem Panamero, najavljenim za leto 2009, se bo paleta še razširila – cenovno navzgor. Je že tako, današnji časi so gospodarsko gledano napisani na ljubo vse večji populaciji zelo bogatih ljudi, ki so seveda osnovna ciljna skupina za vozila te znamke. Dokler bo tako, se Porscheju pišejo lepi časi.