Prikazujem 1-20 od 31 konkordanc.
Potrebno energijo za
 letalske  akrobacije dobijo nosilne površine z gumiju podobnim proteinom, imenovanim reselin. Stanislav Gorb s tübinškega Max-Planckovega inštituta za razvojno biologijo je ugotovil, da so posamezne vozliščne točke omrežja žil prelepljene s to beljakovino. Kot elastični dobavitelj energije posreduje vsakemu krilu v vsakem trenutku pravilne letalne navade in lastnosti. (fl)
prizorov, v katerih letata vsak v svojem reaktivcu – in ko tako letata, letata drug ob drugem, se z letaloma skoraj dotikata, drug na drugega pikirata in podobno: njune
 letalske  akrobacije so čisti seks. Njeno oklevanje med Ameriko in SZ ni bilo le oklevanje med totalitarizmom in svobodo, ampak oklevanje med puritanizmom, v katerega je bila tedaj odeta Amerika, in seksom, ki ga je pod pultom obljubljal Duke. Le da tega tedaj niso mogli reči direktno – dilemo “fukati ali ne” so lahko le ezopsko zavili v dilemo “svoboda ali totalitarizem”.
Minuli konec tedna je bil v Mariboru mednarodni letalski miting. V spektaklu smo lahko videli vojaška in starodobna letala, toplozračne balone in drugo.
 Letalske  akrobacije so osupnile množico.
Kljub temu pa je večina večtisočglave množice v izredno spremenljivih razmerah na obrobje metropolisa romala predvsem zato, da bi v živo videla in doživela
 letalske  akrobacije najboljših pilotov različnih držav in znamk. Ti jih niso razočarali, saj so gledalce zabavali kar po pet ur na dan. Med težke nevihtne oblake se je s presenetljivo lahkotnostjo in malo hrupa zapodil tudi A380, kjer je v nasprotju s težavami, ki ga tarejo na tleh, izvedel kar nekaj spodobnih obratov in likov. V rokah spretnega pilota in glede na svojo velikost je Airbusov orjak pokazal zavidljivo gibčnost in vodljivost na precej omejenem prostoru.
To je sicer že druga letalska nesreča na letalskem šovu v enem mesecu v Veliki Britaniji. Konec julija se je namreč zgodila podobna nesreča, ko je med
 letalskimi  akrobacijami v britanskem Cheshiru, strmoglavilo letalo, pri tem pa je umrl 39-letni izkušeni pilot.
To je na Otoku že druga tragična nesreča na letalskem mitingu v zadnjem mesecu potem ko je konec julija med
 letalskimi  akrobacijami v Cheshiru strmoglavilo letalo, pri tem pa je umrl 39-letni izkušeni pilot.
RAZSTAVA JANEZA MUHVIČA V kočevski knjižnici so v petek, 22. oktobra, odprli razstavo slik amaterskega slikarja Janeza Muhviča (na posnetku) s Hriba v Beli krajini. Muhvič je po opravljeni diplomi na Vojaški letalski akademiji služboval po različnih krajih tedanje Jugoslavije. Preletel je vso Evropo, tekmoval v
 letalskih  akrobacijah doma in v tujini, sodeloval v mednarodnih mirovnih silah, predaval teorijo letenja in delal kot učitelj letenja v Cerkljah ob Krki, po upokojitvi pa se je posvetil slikarstvu. Danes kot samouk razstavlja po različnih krajih Slovenije in Hrvaške. Njegova razstava bo v Kočevju na ogled do 30. novembra. (Foto: M. L.-S.)
Vodoravno: 1. libijski kralj od 19501969 - ameriška zvezna država z glavnim mestom Little Rock, 2. umetniški psevdonim skladatelja Friderika Širce (dve besedi) - vodni vrtinec, 3. opera nemškega skladatelja Richarda Straussa - ime igralke Ferenčak, 4. padanje cen in tečajev na borzi (baisse) - prebivalec glavnega mesta Velike Britanije, 5. makedonsko letovišče ob Prespanskem jezeru - težka
 letalska  akrobacija, 6. snemalec filmskih in televizijskih oddaj - prometnica, 7. agitacijsko-propagandna igra - povezanost sestavin v enotno delovanje, 8. ime nemškega kanclerja Adenauerja - umrla ženska, pokojnica, 9. država, ki ji vlada car - ameriška igralka avstrijskega rodu (Luise, film Dobra zemlja), 10. človek z velikimi očmi - tuje žensko ime - po bibliji Abelov brat, 11. ime skladatelja in zborovodje Gobca - glina - poželenje, 12. neobdelan, na redko porasel svet, gozd ali pašnik - ruska carska dinastija, ki je vladala od 1613 do 1917, 13. ime armenskega skladatelja Hačaturjana - vojaški poveljnik kranjske vojske (Ivan, 14911538).
V Mostu na Soči letos že tridesetič prirejajo Noč na jezeru, večdnevno prireditev, ki se danes končuje. Zadnji dan si bodo obiskovalci lahko ogledali tekmo kajakašev in
 letalske  akrobacije, organizatorji pa bodo razrezali 250 kilogramov težko torto v obliki mostu. Večer se bo iztekel z ognjemetom.
Denarja za Red Bull Air Race Slovenija ta trenutek nima, čeprav je priložnost izjemna, ves vložek pa se povrne. Rovinj zato, da lahko gosti dirko, plača 5 milijonov evrov. Stroške celotnega spektakla ocenjujejo na 15 milijonov. Tretjino torej prispeva mesto, ki je na dirkaški vikend polno. Namestitvene kapacitete so zasedene, gostinci obračajo odojke, cene pijače ta konec tedna poskočijo. V treh dneh Rovinj zagotovo ne zasluži, kolikor je vložil, a pozor, boljše reklame kot tiste v naročju Red Bulla, preprosto ni. Obiskovalci dirke se v Rovinj vračajo, sem pridejo dopustovat. Rovinj si gradi prepoznavnost in po mnenju mnogih se je ravno zaradi
 letalskih  akrobacij, ki so mimogrede najhitrejši moto šport, zarisal v evropski turistični zemljevid. 5 milijonski vložek se splača.
In kaj je sploh sinhrono smučanje? Če se prestavimo v bolj znane dejavnosti, ki pa se odvijajo podobno, potem nam kot prvi padeta na um letalske akrobacije in sinhrono plavanje.
 Letalske  akrobacije si lahko ogledamo na raznih letalskih mitingih, sinhrono plavanje pa je del olimpijskega programa. Z enim stavkom povedano, gre pri sinhronem smučanju za sestavljanje določenih likov. Obstajajo različne formacije, ki se spreminjajo, z njimi pa se spreminjajo tudi slike, ki jih sestavljajo smučarji. Pri tem so izjemnega pomena usklajenost in prehodi iz lika v lik.
na strani ameriške svobode (za razliko od tistih, ki jih sestreljujejo in ki prihajajo iz totalitarne, komunistične, nesvobodne dežele), kako to, da morajo svojo pravo spolno identiteto skrivati in med seboj komunicirati v ezopskem jeziku? Če bi imel Tarantino v romantični komediji Spi z menoj na razpolago več časa, bi družbici, zbrani na onem žuru, gotovo tudi poudaril, da Top Gun v tem smislu ni bil nič novega ali pa originalnega in da so letala “fukala” že prej, ali bolje rečeno – da so bile
 letalske  akrobacije že prej kdaj posnete kot seks. Jasno, v času, ko je bil seks v filmih še prepovedan in ko ga je bilo mogoče izraziti le v ezopskem jeziku. In kdo je to počel najbolj eksplicitno? Marilyn Monroe? Marlon Brando? Ne, ampak John Wayne! Jebeni Duke! Kje? V Pilotu reaktivnega letala (Jet Pilot), ki je v kina priletel leta 1957, potemtakem na vrhuncu hladne vojne in ameriške protikomunistične histerije. Film, v katerem Janet Leigh en passant anticipira svoje slovito tuširanje v Psihu, je že leta 1951 posnel Josef von Sternberg, tedaj hišni režiser Howarda Hughesa, razvpitega magnata, zagrizenega antikomunista in letalskega asa (hja, Scorsesejevega Letalca), v kina pa je prišel šele 6 let kasneje, toda zelo predelan in razmesarjen – pri tej »postrežiji« naj bi ob Hughesu, ki je filmom, če je bilo le mogoče, dodal svoj touch, sodelovala tudi scenarist Jules Furthman in režiser Nicholas Ray (zračne vragolije je koordiniral Chuck Yeager, čigar podvige sta kasneje biografirala Tom Wolfe in film Pot v vesolje). In kaj se zgodi v protikomunističnem Pilotu reaktivnega letala? Tole: Anna Marladovna (Janet Leigh), sovjetska pilotinja, prva dama hladnovojnega neba, na lepem prebegne na ameriško stran, kjer jo prestreže pilot Jim Shannon, slavni ameriški letalski as, ki ga igra John Wayne. Toda ko se zanjo ravno dobro ogreje, se izkaže, da je dvojna agentka, da torej prebežnico le hlini – SZ jo je poslala, da bi pod krinko prebežnice malce pobrskala po skrivnostih ameriške vojaške
Vroča pločevina, gume, izpod katerih se kadi kot za stavo, dekleta, ki dvigajo pritisk na vsakem koraku, in
 letalske  akrobacije so bili skupni imenovalec obiskovalcev polnega slovenjegraškega letališča pretekli konec tedna, ko je tam potekala že tradicionalna dirka 402 race, ki jo je pospremilo tudi odlično tekmovanje v driftanju. Med drsenjem po progi smo videli tudi kakšno raztrgano gumo, Playboy pa je podelil nagrado za najbolj vročo hosteso po izboru obiskovalcev, ki jo je dobila aktualna havajska spremljevalka Slađana Milinković. Nagrada? Poskusno slikanje za Playboy in še nekaj lepih praktičnih daril (glej buciko).
Riga Zaradi festivala ruskih pop pevcev v latvijskem letovišču Jurmala so morali dve letali preusmeriti na druga letališča. Zaradi
 letalskih  akrobacij, s katerimi so v torek zvečer obeležili začetek festivala, so morali namreč dva mednarodna leta za Rigo preusmeriti na drugi letališči.
V Portorožu smo bili med jutranjim ogrevanjem in popoldansko dirko priča zanimivemu in atraktivnemu programu, ko so nas zabavali akrobatski piloti različnih letalskih skupin. Red Bull free style so organizatorji poimenovali
 letalske  akrobacije, spuščanje, padanje, sodčke, spirale, loopinge in podobne like, ob katerih je gledalcem zastajal dih.
Tudi Rusi so v zadnjih nekaj letih izjemno dejavni na področju izboljševanja manevrskih sposobnosti letal in so po aerodinamičnih rešitvah celo pred Zahodom. To nam potrjujejo izredni nastopi ruskih pilotov na mednarodnih letalskih prireditvah, na katerih so že na začetku 90. let brez sistema za vektorizacijo potiska izvajali manevre, kot sta zvonec in kobra, ki jih zahodna letala brez usmernika potiska še danes ne zmorejo. Kljub temu so Rusi svoja paradna konja mig-29 in predvsem su-27 ves čas še dodatno aerodinamično izboljševali. Najnovejša izvedenka iz su-27 je tako že su-37, ki razpolaga tudi z dvodimenzionalnim hidravlično poganjanim usmernikom potiska. Ta se lahko premika za 15° navzdol in navzgor s hitrostjo 30°/s. Celotni sistem za usmerjanje potiska je združen v električni krmilni sistem in se aktivira s stikalom v kabini. Dela lahko v avtomatskem ali ročnem režimu, kadar pilot želi sam nastavljati kot odklona šobe. Aerodinamika letala je prav tako izjemna in izboljšana glede na sicer zelo okretni su-27. Tako ima su-37 povečano površino hibridnega krila (ang. LERX -- Leading Edge Root Extensions) in kanarde, kar omogoča letalu veliko večje kotne hitrosti v zavojih, poveča pa se tudi sam kritični vpadni kot. Obenem se je zaradi boljšega pretoka zraka okoli letala pri velikih vpadnih kotih izboljšala njegova vodljivost okoli prečne osi, zmanjšale pa so se aerodinamične preobremenitve na konstrukcijo krila in trupa. Zato se je faktor preobremenitve pri su-37 lahko povečal z 9 na 10 g. S tem je letalo dobilo izjemne manevrske sposobnosti ter je stabilno in vodljivo tudi pri zmanjšanju hitrosti do 0 km/h pri zelo velikih vpadnih kotih. Letalo su-37 je z vsemi opisanimi novostmi dobilo neverjetne manevrske zmogljivosti in ruski piloti so na njem izvedli popolnoma nove
 letalske  akrobacije, kot je kulbit, v katerem pilot naredi luping z izjemno majhnim radijem. Rusi pa razvijajo tudi tridimenzionalni usmernik potiska. Tega naj bi že v kratkem namestili na mig-29 SMT, pri katerem pa zaradi prezapletenega razvoja usmernik potiska ne bo vključen v električni krmilni sistem letala. Rešitev bo preprostejša: z odkloni šobe bo upravljal neposredno pilot prek krmilne ročice v kabini. Načrtujejo, da bo z njim kmalu poletel tudi su-37.
Praznovanje se začenja. Četrtega avgusta bo kraljica mati, rojena kot lady Elizabeth Bowes-Lyon stara sto let in Britanci so že zagnali velik pomp. Pravijo, da bo to največje praznovanje kakšne stoletnice, kar jih pomni zgodovina.
 Letalske  akrobacije, skoraj osem metrov dolga torta s stotimi svečkami, 12.000 gostov - kraljevina se bo pokazala v vsem svojem blišču. Spregovorila bo celo slavljenka sama, kar se sicer dogaja zelo redko.
Več tisoč obiskovalcev včerajšnjega letalskega mitinga v mestu Terracina je z grozo opazovalo, kako je pilot pri izvajanju
 letalske  akrobacije z italijanskim bojnim lovcem Eurofighter F-2000A Typhoon treščil v morje. Nesreča se je zgodila zgolj nekaj sto metrov od obale, letalski miting pa so nemudoma prekinili.
William, 25, britanski princ, gre po stopinjah svojega očeta, princa Charlesa. Vpisal se je v skrajšani tečaj za vojaškega pilota. Pouk se je že začel, trajal pa bo štiri mesece, so sporočili iz Royal Air Force. Skupaj z desetimi sošolci se bo princ uril v zahodnoangleškem Cranwellu. Zatem se bo Flaying Officer iz Wallesa izšolal še za komandosa, so sporočili iz istega vira. Za konec tečaja so v učni načrt vključili še
 letalske  akrobacije. Princ se bo potil.
3. Sydney: prvi plus za skok v novo leto v Sydneyju je časovni pas. Tam bo od vseh velemest na zemeljski obli namreč prvič odbilo polnoč. Drugi pa je največji ognjemet na svetu, prvi ob deveti večerni uri in drugi ob polnoči. Na obrežju se na silvestrovo zbere milijonska množica, ki si pase oči tudi na
 letalskih  akrobacijah, aboriginskem dimnem obredu izganjanja zlih duhov ter floti približno 50 osvetljenih čolnov v pristanišču.