Prikazujem 1-20 od 13.519 konkordanc.
Sčasoma sta kovanec zamenjala za dve kocki, eno z osmimi ploskvami, na kateri je bilo označenih osem glavnih smeri neba, ter eno navadno, s ciframi od 1 do 6, ki so določale razdaljo oziroma čas vožnje. Enka je po dogovoru lahko pomenila premik za eno ulico v mestu ali sto kilometrov zunaj mesta ali pa uro vožnje. Tako delujeta tudi
 virtualni  kocki v aplikaciji Zufall. Če ste v mestu, izberete možnost Quick Roll oziroma hitri met, ki vas napoti v katero od okoliških ulic. Za "resnejše" potovanje je primerna možnost Super Zufall, v katero vnesete parametre, kot so razdalja, ki ste jo pripravljeni prepotovati, čas potovanja, ki ga imate na voljo, in vrsto transporta, ki ga boste uporabili, določite pa lahko tudi, kaj želite početi - večerjati, nakupovati ali pohajkovati po naravi. Potem stresete telefon in tako vržete virtualni kocki, ki določita, kam se boste odpravili.Pot je pomembnejša od cilja
Dobro, po Zahodu je tudi Vzhod začel izgubljati svoj sense of humor, ljudje so iz dolgih vrst pred trgovinami, kjer so si bili lahko pripovedovali šale, pahnjeni v neusmiljen boj za denar in preživetje. Toda oboji se lahko nadejajo vsaj nekih
 virtualnih  obljub: Gremo na Luno, gremo na Mars! Življenje, ujeto v primež davkov, posojil in negotovosti za delovna mesta, tako nenadoma pridobi nekakšen »metafizičen« smisel - ja, vse nam gre narobe, v Iraku, Čečeniji, v gospodarstvu in financah, tudi družinsko življenje je vse bolj plitko, toda vse to bodo odtehtale mogočne odprave na Luno in Mars. Prihodnost je.
Si predstavljate mladega nadobudnega fanta, ki prvič okusi slast interneta? Z miško postane kralj sveta, deska po Ameriki, išče podatke o najljubšem NBA-moštvu, prepiše kakšno domačo nalogo in angleščina mu postane jezik tipkovnice. Informacije, ki jih najde na internetu, lahko na sto in en način uporabi v svojem "tostranskem" življenju. In potem pridejo prvi računi za telefon, starši sedejo za nedeljsko mizo, sklenejo, da je internet prepovedan sadež, in nič ni več ni tako, kot je bilo. Si predstavljate malo starejšega fanta, ki hodi na fakulteto in po internetu išče literaturo za svoje diplomsko delo, sodeluje na
 virtualnih  konferencah in žolčno debatira z asistentom iz Londona, pa pride telefonski račun in štipendija je premajhna; malo starejši fant pa na fakulteti, v NUK-u ali v kakšnem drugem cybercafeju v vrsti potrpežljivo čaka na svojih pet minut interneta? Si predstavljate te mlade, kje drugje, recimo v Ameriki, kjer se lahko na internet priključiš zastonj, ne le priključiš, tudi deskaš lahko skoraj zastonj, brez velikih računov, jeznih staršev in škripajočih telekomunikacijskih povezav?
Naša zbirka je hotela vstopiti v 21. stoletje z investicijo v vizualni spektakel pretočnosti podob. Sodobna umetnost je odprta in ni več zamejena v sliko, kip ali fresko. Fluidne, pretočne slike zrcalijo umetnikove predstave o nepredvidljivih, v nobeno razumno mrežo ujetih sodobnih geopolitični migracij, domišljijo umetnosti povezuje s tehnologijo, znanostjo, naravoslovjem, računalniško umetnostjo, videom in s posebej oblikovanim zvokom, s katerimi je segel v nezavedne, majhne in velike razsežnosti moderne tehnologije, pojasnjuje kustos svojo odločitev za ta obsežen in tudi finančno zahteven projekt, ki je kot del bančne zbirke minljivega značaja, saj bo na ogled samo do 11. novembra. Ustvarjen je namreč posebej za ta prostor, ki spreminja stekleni atrij v kozmogenetični zemljevid, iluzionistično prizorišče
 virtualnih  in realnih podob iz sodobne vesoljske tehnologije, ki se spreminja z dnevno svetlobo. Pogled iz vesolja je usmerjen proti zemlji, na tleh je marmornati zemljevid sveta skupine Irwin na točki 46 stopinj 3 minute zahodne zemljepisne širine, kjer stoji Ljubljana. Premikanje gledalcev sproža senzorje in sooblikuje zvočno kompozicijo, odlomke iz Mahlerjevih simfonij, pomešane z zvoki iz okolja. Zvočni vrt, ki ustvarja most med realno in virtualno Atmosfero.
Prva slovenska
 virtualna  lutkovna predstava je tehnološka novost, kombinacija računalniške "igre" in "klasične" gledališke predstave. Otroci spoznajo Palčico, napihnjeno žabo in njenega ubornega sina, odločno miško, ranjeno lastovko, … in druge junake Andersenove pravljice o deklici, ki se nikakor ni hotela poročiti. Oživi jih animator, ki ob pomoči glasnega in navdušenega občinstva rešuje Palčico iz peripetij. Ker se lahko vsaka izteče na več načinov, otroci predlagajo potek napete zgodbe.
In ko sem tako mozgal o teh rečeh, sem prišel do zanimive zamisli, s katero bi po eni strani zadostili našim potrebam po brskanju po človeški mizeriji in plehkobi (po 'hitri hrani'), pa pri tem ne bi nihče zares trpel. Če vsebina sploh ni pomembna (ne videz ne kaj drugega), če je vse, kar šteje, zgolj pripravljenost na igro, potem predlagam, da izumimo
 virtualne  Urše Čepin. Z današnjo tehnologijo ni to nič težkega. Malo photoshopa in kar je še teh dizajnerskih programov, malo animacije, malo pisateljevanske domišljije (in pri tem bi prav rad sodeloval), malo pomoči kakšnega nezaposlenega muzičarja, pa dobimo materiala za lahkotno prebiranje, naslajanje in zgražanje, kakršnega si doslej kljub vsemu nismo mogli niti predstavljati. Kdo fuka koga in kdaj in kje, vse v detajlih, pritaknemo lahko kak umor, posilstvo, sadomazo, grupnjake, mamila, krvoskrunstvo, slepe mehiške lepotice, kakšno virtualno celebrity iz tujine, pač po željah občinstva in oglaševalcev. Nobenih težav s sodišči, nobenih zapletov z junaki iz krvi in mesa, ki zlahka zbezljajo, ko jim svečava stopi v glavo, nobenih nerazumnih zahtev po honorarjih (razen virtualnih za potrebe zgodbe). V ta navidezni svet pa za večjo verodostojnost poturimo Damjana Murka. Primernejšega si itak nihče ne bi znal izmisiti, pa še otrok nima.
In ko sem tako mozgal o teh rečeh, sem prišel do zanimive zamisli, s katero bi po eni strani zadostili našim potrebam po brskanju po človeški mizeriji in plehkobi (po 'hitri hrani'), pa pri tem ne bi nihče zares trpel. Če vsebina sploh ni pomembna (ne videz ne kaj drugega), če je vse, kar šteje, zgolj pripravljenost na igro, potem predlagam, da izumimo virtualne Urše Čepin. Z današnjo tehnologijo ni to nič težkega. Malo photoshopa in kar je še teh dizajnerskih programov, malo animacije, malo pisateljevanske domišljije (in pri tem bi prav rad sodeloval), malo pomoči kakšnega nezaposlenega muzičarja, pa dobimo materiala za lahkotno prebiranje, naslajanje in zgražanje, kakršnega si doslej kljub vsemu nismo mogli niti predstavljati. Kdo fuka koga in kdaj in kje, vse v detajlih, pritaknemo lahko kak umor, posilstvo, sadomazo, grupnjake, mamila, krvoskrunstvo, slepe mehiške lepotice, kakšno
 virtualno  celebrity iz tujine, pač po željah občinstva in oglaševalcev. Nobenih težav s sodišči, nobenih zapletov z junaki iz krvi in mesa, ki zlahka zbezljajo, ko jim svečava stopi v glavo, nobenih nerazumnih zahtev po honorarjih (razen virtualnih za potrebe zgodbe). V ta navidezni svet pa za večjo verodostojnost poturimo Damjana Murka. Primernejšega si itak nihče ne bi znal izmisiti, pa še otrok nima.
Zakaj sploh potrebujemo tako šolo? Zato, da kot institucija na daljavo poučuje, preverja in izdaja tudi spričevala. Ker so didaktični pristopi za vključevanje spletnih strani in multimedije pri pouku mnogim učiteljem že znani - nenazadnje je vsakoletna mednarodna izobraževalna računalniška konferenca MIRK namenjena tudi tej temi, je odprtje
 virtualne  osnovne šole v Sloveniji morda blizu.
Tamagočiji so bili nekoč med ljubitelji
 virtualne  topline taka avantgarda, da so jim na veliko posvečali cele članke, v temle pa jih lahko uporabimo predvsem kot dobro iztočnico za poznejše, mnogo bolj dovršene projekte. Škatla z digitaliziranim bitijcem, katerega potrebam je treba iz dneva v dan na ta ali oni način zadostiti, se je namreč že precej izpela: lahko bi rekli, da jo je s svojimi novimi tehnološkimi bonbončki preprosto povozil čas. Dizajnerji so jo za izboljševanje prodajnih rezultatov prisiljeni kombinirati s kako povsem drugo marketinško foro, idealen primer za to bi bila rumena škatla, ki je prišla pod roke avtorju tega teksta: gre namreč za tamagočija pokemona. Pokemončki so bili še ne tako zelo daleč nazaj prekrasen trademark, ki se je dal prilepiti praktično čemurkoli (plišastim igračkam, zobotrebcem, straniščnim metlicam, čemurkoli!), da je šlo za med, in v to paleto bi se dal umestiti tudi ta veseljak.
O, bili so besni. Še posebej pri moji zadnji potegavščini z računalniško firmo "Salomon", ki da je izdelala poseben računalniški program,
 virtualno  poroto, s katero naj bi se prebrodilo vse težave ameriškega sodnega sistema. Poročevalka CNN-a Christine Negroni, ki se je ujela na limanice in šla celo intervjuirat odvetnike (kako se počutite zdaj, ko so vam začeli računalniki odžirati kruh), je bila potem zelo zlobna in me je hotela na vse mogoče načine ponižati.
Cena v avgustu/m2: 371.077 SIT,
 virtualni  ogled na www.alpdom.si, ALPDOM d.d. Radovljica, Cankarjeva 1, 04 537 45 15, www.alpdom.si
Toda resničnost ni tako drugačna od
 virtualnega  predvajanja, če si boste izbrali novi Peugeot 807. Peugeotov odgovor na skupni projekt francoskega koncerna PSA in italijanskega Fiata Auta (v prejšnji reviji ste si že lahko prebrali predstavitev Lancie Phedre, v tej reviji pa lahko preberete še tekst o Citroënu C8) namreč ponuja vse tehnične novosti, ki ste jih lahko prebrali v uvodu. Voznik ima možnost prevoza še sedmih sopotnikov, lahko pa poljubno spreminja položaje sedežev, jih odstranjuje in s tem pridobi več manevrskega prostora v prtljažnem prostoru. Vsi sedeži, razen vozniškega, lahko gostijo dodatne otroške sedeže, na dveh skrajnih sedežih druge vrste pa lahko uporabimo tudi sistem Isofix. Pri najboljši opremi bodo zadnji potniki zavarovani s kar šestimi varnostnimi blazinami, od tega sta dve tako imenovani stranski zavesi, ter seveda z obveznimi varnostnimi pasovi za vsak sedež posebej. Ker so otroci še posebej nepredvidljivi, jim lahko voznik prepreči odpiranje bočnih drsnih vrat, sončne strehe in stranskih šip. Klimatska naprava, ki jo lahko ločeno upravljamo za prednja in zadnje sedeže, poskrbi da otroški jok ne bi bil še hujši zaradi neizmerne vročine v notranjosti. In potem ... ah, otroci so zlata vredni, še posebej takrat ko so pridni. Zato priporočamo, da si omislite DVD-predvajalnik, s pomočjo katerega lahko otroci gledajo DVD-film ali igrajo računalniške igrice. Zaslon visi s stropa pred drugo vrsto, zato ga samo naravnate in si privoščite premično kinodvorano. K temu »občutku« pripomore osem zvočnikov, razporejenih tako, da boste ob poslušanju posebnih zvočnih učinkov kar pozabili na vožnjo ... Toda trditi, da se Peugeot 807 pelje kot avtobus, bi bilo tako, kot bi Ferrariju pripisali lastnosti Fiata Cinquecenta. Limuzinski kombi z oznako 807 se pelje kot osebni avtomobil, k čemur pripomore tudi prestavna ročica na sredini konzole, zato pogosto kar pozabite, da skupaj z vami potuje še tretjina šolskega razreda. Le pogled na dodatno notranje zrcalo vam bo znova potrdilo, da se »mularija« razposajeno tepe med seboj.
Furs v uvodu razloži, da se po zakonu o plačilnih storitvah in sistemih virtualne valute ne štejejo niti za denarno sredstvo niti za finančni instrument. "Davčna obravnava dohodka, doseženega pri takem trgovanju/poslovanju ali v taki obliki, je odvisna od okoliščin posameznega primera. Tako je treba ugotoviti, kdo dosega dohodek in za kakšne vrste dohodek v posameznem primeru gre (dohodek iz kreiranja virtualnih valut, iz kupovanja in prodajanja
 virtualnih  valut, izplačilo drugega dohodka v virtualni valuti)," pojasnjujejo na Fursu.
Enajst v svetu uglednih laboratorijev je zadnje tedne lahko usklajeno sodelovalo in (relativno hitro) odkrilo povzročitelja bolezni predvsem zato, ker so bili ustrezno opremljeni in so jih razmere prisilile v tako vrsto komunikacij, da je bilo vse skupaj (in je še) podobno enemu samemu velikemu
 virtualnemu  laboratoriju.
Zanimivo je, da se apatičnost, ki se je bila zalezla med ljudi, umika. Ljudje se vedno bolj zavedajo, da je zapiranje vase in v svojo individualnost napačna smer. Da ne omogoča preživetja in jemlje delo. Nekateri ga imajo preveč, drugi ga nimajo. Da so ob poplavah, žledu in drugih naravnih nesrečah brez pomoči družbene skupnosti in solidarne pomoči nemočni. Da je vse, kar smo kot človeštvo ustvarili in ustvarjamo, naše skupno znanje, s katerim zadovoljujemo svoje potrebe in želje. Ne glede na to, kam nas ponese pot, na katero koli celino. Da je svet lep in življenja vreden, kot je zapisal Cankar v Kurentu, a da smo objestni zapackali ta svet z nevrednimi dejanji in moramo zdaj znova prehoditi Golgoto, da bi to popravili. Upam in verjamem, da bodo to zmogli mladi s svojo vitalnostjo in vztrajnostjo in da bodo v tem duhu tudi preoblikovali vizualno in
 virtualno  kulturo. Življenje je na njihovi strani, zavrnili bodo nesprejemljivo in si izbojevali prihodnost. Ker jih kapital namerno ovira in izkorišča, znanje pa je njihova prednost, potrebujejo le našo pomoč in medijsko podporo.
V stockholmski Global Challenges Foundation in Future of Humanity so v zanimivi študiji univerze v Oxfordu zbrali in nanizali dvanajst največjih nevarnosti za človeštvo. Apokalipsa, nebeške trombe in biblijska vizija evangelista Janeza so še v današnjem sekulariziranem svetu močno prisotni vsaj v človekovi podzavesti, vsake toliko časa pa jih netijo in podkrepijo hollywoodski scenariji. Po letu 2014 se nelagodje nedvomno povečuje, tudi zato se vse več ljudi, zlasti mladih, zateka v
 virtualne  svetove in fantazijo. Pravijo, da se Orwellova vizija ne uresničuje, v omenjeni študiji so zbrani večletni odgovori naključnih anketirancev o strahovih in podobah nasilnega konca sveta. Med vzroki ostaja povsem na vrhu tisto, kar ljudje najbolj občutijo - uničujoče podnebne spremembe. Ljudem, ne glede na njihovo socialno okolje, spol in izobrazbo, pomenijo največje tveganje vročina in suša, povodnji in ledene ujme. Danes spoznavamo, da so podnebne spremembe v različnih obdobjih razvoja človeštva krepko sooblikovale zgodovino ali celo povzročale njen potek. Vse več ljudi na svoji koži doživlja, da je lokalno vreme posledica iztirjenega podnebja, oboje je krivo za lakoto, bolezni in družbene zlome, vojne in masovno migracijo. Nedvomno se je vse to v kratkem času stopnjevalo, žal trenutno marsikaj kaže v smer nerazrešljivega globalnega konflikta.
Kar nekaj ljudi se je javilo, da bi radi imeli eno od plišastih igrač, nekoga pa je pritegnil tudi Faki. Eden od njunih
 virtualnih  prijateljev je Marušo vprašal: "Ta živi in goli je tudi že oddan, mar ne, Maruša?"
Gradnja se je začela leta 2014. Zdaj, ko je končana, je rusko obrambno ministrstvo vsem obiskovalcem svoje spletne strani dalo možnost, da si vsaj v
 virtualnem  svetu ogledajo to čudo. Gre namreč za največji stavbeni kompleks tako daleč na severu. Seveda pa so radovednežem na voljo le fotografije bivalnega dela, vojaški ostaja skrbno čuvana skrivnost.
Knjižničarke in knjižničar Valvasorjeve knjižnice Krško ob 20. novembru, dnevu slovenskih splošnih knjižnic jopicah prinašale knjige iz skladišč. Toda, kot se zemlja vrti okoli sonca, tako so se razvijale sodobne tehnologije, številne znanosti in v korak s časom je morala stopiti tudi knjižnica in seveda z njo knjižničarji, ki moramo spretno loviti ravnotežje med klasično knjižnico, objeto s štirimi stenami, in
 virtualno  knjižnico. Ta je sicer dosti hitrejša, dostopnejša, saj jo lahko obiščemo tudi v pižami in babičinih copatih ter kadarkoli želimo, a vendar ji manjka tista nota, ki je mogoča le v osebnem stiku, kot na primer: »Dober dan gospa Julija, kako ste, že dolgo vas ni bilo med nami, vam pomagamo poiskati knjigo?« Pa morda izmenjamo še kakšno življenjsko modrost ali izkušnjo, kar pa je kljub vsej napredni tehnologiji z računalnikom nemogoče. Veliko novih storitev in dejavnosti ponujamo v knjižnicah, ki smo jih zaobjeli z besedami knjižnica kot informacijsko, kulturno, socialno in izobraževalno središče. Knjižničarji kar tekmujemo med seboj, kaj bomo pripravili za svoje uporabnike. Velikokrat si rečem, pa saj to je praktično vse, za vse generacije. Prestopili smo prag, prestopili v vesolje znanja kot nekoč Jurij Gagarin, v nov čas, v katerem se včasih tudi sami lovimo kot v breztežnostnem prostoru, v čas, ko naj bi se naši uporabniki v knjižnici predvsem prijetno počutili, poiskali želeno gradivo, se v knjižnici družili s svojimi prijatelji, raziskovali, klepetali, se smejali. Zavedam se, da morajo za vse to biti izpolnjeni določeni prostorski pogoji, ki omogočajo preživljanje prostega
Nova švedska tehnologija spreminja CT-posnetke v zelo natančne taktilne grafike in omogoča zdravnikom, da z uporabo posebnega pisala čutijo razliko med posameznimi organi, mišicami in kostmi. Od te dodatne ravni
 virtualne  resničnosti se pričakuje, da bo pomembno izboljšala diagnostiko in načrtovanje zdravljenja.